“Headless commerce” is een zin die veel wordt rondgegooid (ik heb het vandaag al verschillende keren getypt), maar Vue Storefront CEO Patrick Friday heeft een bijzonder levendige manier om het concept te gebruiken om de plaats van zijn startup in het bredere ecosysteem te illustreren.
“Vue Storefront is de lichaamloze voorkant”, zei vrijdag. “Wij zijn het wandelende hoofd.”
Met andere woorden, terwijl de meeste headless commerce-bedrijven gefocust zijn op het creëren van back-end-infrastructuur, drijft Vue de front-end aan, namelijk de progressieve webapplicaties waarmee consumenten daadwerkelijk communiceren. Het bedrijf omschrijft zichzelf als “het razendsnelle front-endplatform voor headless commerce. “
Vrijdag zei dat hij en CTO Filip Rakowski de Vue Storefront-technologie hebben gemaakt als een open-sourceproject terwijl ze bij e-commercebureau Divante werkten, voordat ze het vorig jaar uiteindelijk in een aparte startup uittrokken. Het bedrijf maakte ook deel uit van de nieuwste klasse bij accelerator Y Combinator en haalde onlangs $ 1,5 miljoen aan startkapitaal op onder leiding van SMOK Ventures en Movens VC.
“We moesten midden in COVID een nieuwe entiteit opzetten, we moesten midden in COVID inzamelen en we moesten het bureau overtuigen om midden in COVID van het product af te komen”, zei vrijdag. Hij herinnerde zich zelfs dat hij op een ochtend begin december papieren had ondertekend met een investeerder en die avond een interview had gehouden met Y Combinator.
Omdat ze een bedrijf hebben opgezet rond de kern van open-source technologie, hebben Friday en zijn team zich gerealiseerd dat Vue meer te bieden heeft dan alleen het bouwen van webapps, omdat het e-commerceplatforms zoals Magento en Shopify verbindt met headless content management systemen zoals Contentstack en Contentful, betalingssystemen zoals PayPal en Stripe en andere services van derden.

Afbeeldingscredits: Vue Storefront
Vrijdag zei dat klanten tegen hen zeiden: “Je bent net als de lijm. Headless was zo ingewikkeld voor mij, en toen kreeg ik dit Vue Storefront-ding om bovenop al het andere te komen en de lijm te zijn die dingen verbindt. “
Het platform is gebruikt om wereldwijd meer dan 300 winkels te creëren. Vrijdag zei dat de acceptatie is versneld omdat de pandemie en de daaruit voortvloeiende groei in e-commerce bedrijven ertoe hebben gebracht te beseffen dat ze “dit verouderde platform gebruiken, met verouderde frameworks en technologieën van ruim vier of vijf jaar geleden”.
Rakowski voegde toe: “We zien ook dat veel klanten daadwerkelijk naar ons toekomen en besluiten dat Vue Storefront de eerste stap kan zijn in de migratie naar een ander platform. We kunnen de front-end snel migreren en agnostische back-endcode schrijven. “
Omdat het zojuist geld had opgehaald, nam het Vue Storefront-team niet deel aan de recente YC-demodag en zal het in plaats daarvan presenteren op de volgende demodag. In de tussentijd houdt het bedrijf op 20 april zijn eigen virtuele Vue Storefront Summit.